4IT101 Programování v Javě - cvičící Tomáš Michalička LS 2019/2020

Kontakt

Mimo mail mě můžete najít na LinkedInu, Facebooku a jinde.

Bodování

Úkol Počet bodů Poznámka
Domácí úkoly 20 4 domácí úkoly po 5 bodech
Teorie 10 2 průběžné testy v Insis po 5 bodech Teoretický referát, témata jsou vypsána v INSISu
Test - programování 10 Doporučená příprava na test, Test bude nahrazen větším domácím programovacím úkolem
Semestrální práce 30 Podrobnosti na stránkách předmětu.
Závěrečný test 30 Podrobnosti na stránkách předmětu.

V případě aktivity na cvičeních je možné získat bonusové body.

Harmonogram

Program cvičení je orientační a bude upravován podle toho, jak budeme stíhat probrat látku. Důležité je, abyste si ze cvičení něco odnesli (i za cenu toho, že to bude trvat déle).

Sešit pro sdílení promítaného kódu je zde.

Týden výuky Datum Téma cvičení Projekt Poznámka
1 18.2.2020 Představení kurzu, seznámení s IntelliJ IDEA, první aplikace, struktura kódu, primitivní datové typy - -
2 25.2.2020 Zapouzdření objektů, jmenné konvence, modifikátory přístupu - -
3 3.3.2020 Rozhraní, pole, základní algoritmické konstrukce (if a for) E-shop Zadání 1. domácího úkolu
4 10.3.2020 Testování a ladění Testové závislosti 1. teoretický test
6 17.3.2020 Cykly (pokračování), kolekce (1. část) - Odevzdání 1. domácího úkolu, zadání 2. domácího úkolu
6 24.3.2020 Kolekce (2. část), hashCode, enum, obalové třídy primitivních typů - -
7 31.3.2020 Statické prvky třídy, metoda main, třída Math, třída System, Řětězce - Odevzdání 2. domácího úkolu
8 7.4.2020 Praktický test Testové závislosti -
9 14.4.2020 Představení semestrálního projektu, mapy - Zadání 3. domácího úkolu
10 21.4.2020 Dědičnost, abstraktní třídy, třídění a vyhledávání (1. část) - odevzdání 3. domácího úkolu
11 28.4.2020 Třídění a vyhledávání (2. část), práce se soubory - Zadání 4. domácího úkolu, 2. teoretický test
12 5.5.2020 Java 8 - -
13 12.5.2020 Téma na přání - Odevzdání 4. domácího úkolu
- 17.5.2020 23:59:59 Odevzdání semestrální práce - -

Zadání domácích úkolů

1. domácí úkol

Vytvořte třídu Kniha s atributy autor, počet stran, žánr a cena. Datové typy zvolte podle vlastního uvážení. Dále vytvořte interface IPolicka, kde budou metody vlozKnihu, odeberKnihu, spocitejCenu (vstupy a výstupy opět určete podle vlastního uvážení). Interface IPolicka implementujte tak, že třída implementující interface bude splňovat následující požadavky:

Nakonec implementujte main metodu, kde do poličky nejdříve vložíte 3 libovolné knihy, pak vypíšete jejich cenu, 1 knihu odeberete a znovu vypíšete cenu knih v poličce.

2. domácí úkol

Cílem úkolu je implementovat kartotéku. Postupujte podle následujících instrukcí:

Domácí úkol vypracovávejte samostatně.

3. domácí úkol (Zadání semestrální práce)

Ve 3. domácím úkolu nebudete nic programovat. Projděte si požadavky na semestrální práci. Následně připravte zadání vlastní semestrální práce, které bude obsahovat:

  1. Příběh jak hra začíná, tj. uvedení do příběhu, co se stalo a co je hráčovým úkolem. Tento text pak budete hráči zobrazovat při spuštění hry.
  2. Plánek hry (obrázek), jaké prostory bude hra obsahovat a jak jsou propojeny.
  3. Popis toho, co bude muset hráč udělat, aby hru vyhrál. Případně také, co se stane, když některé úkoly nesplní (špatné konce hry).
  4. Seznam příkazů, které bude moci hráč při hře používat.

Odevzdejte jako soubor ve formátu pdf.

Mimořádný domácí úkol - náhrada praktického testu

Stáhněte si projekt a implementujte interface IStatistiky podle javadocu. Ke každé metodě z interface nezapomeňte napsat unit test.

Domácí úkol vypracovávejte samostatně.

4. domácí úkol

Vytvořte program, který načte jakoukoli java třídu (soubor *.java) a spočítá počet metod private a public metod. Následně program vypíše obě hodnoty do komentáře na konec jako komentář.

Předchozí semestry